fredag 14 mars 2014

Veckobrev vecka 12

Efter nästa onsdag är det inneidrott som gäller ett tag framöver.
Så ta hem skidutrustningarna snarast efter onsdagslektionen.


Idag har vi skickat hem PRAO-information. Läs
igenom och försök hjälpa ert barn att hitta en PRAO- plats
till den 9 april.
Så snart ni ordnat en plats så talar ni/barnen om det för oss
så att vi har koll på att alla har någonstans att ta vara under
PRAO-dagen.

Idag har eleverna även med sig en bunt scheman hem. Desssa
schema avser veckorna 2-7, och de har själva bedömt hur de
tycker att de arbetet under respektive lektionstimme.
Grönt- Jag har arbetat så bra och koncentrerat jag kunnat.
Gult- Jag har ansträngt mig och försökt. Men jag hade nog
          egentligen kunnat arbeta mer eller effektivare.
Röd- Jag har inte arbetat särskilt bra. Jag har hållt på med annat
          och inte fokuserat på mina uppgifter.
Titta igenom dessa scheman och skriv dit en signatur så det
syns att ni där hemma har sett dem.  Därefter ska de tillbaka
till skolan.
Färgerna motsvarar alltså hur eleverna själva ser på sin
arbetsinsats. Det är inte vi pedagoger som gjort bedömningen.



Läxor
till onsdag- Veckans ord
till torsdag – mattetabeller 3-5, 90 sekunder
till torsdag - Engelska läsförståelse
 



Veckans ord:
kraftig          
kantig
prickig                           
randig
papperskorg    
sjögräs
vass
gädda
torsk                   
pennvässare


Den här veckan
måndag-  idrott med skidor
tisdag- 
onsdag-  idrott med skidor
torsdag-
fredag- 





 Ha en fin helg

/Marit och Emelie

Inga kommentarer: