fredag 7 oktober 2016

V.40 och 41

Nu äntligen har jag hittat tillbaka till bloggen!!!

Den här veckan har varit fylld med roliga och intressanta diskussioner kring matematik och Sveriges geografi. Vi avslutade veckan med att lösa Eva-Lenas # Ella felar. Det är superkul att se hur eleverna hjälper mig förstå vad jag gjort för fel då jag t ex räknat ut att 624-357=333. Ibland bara älskar man att vara lärare😊

Vi har startat med GOTD - Grej Of The Day i klassen och det är också jättespännande. Den här veckan var ledtråden "Inte trådlöst precis" och i torsdags fick eleverna reda på att det var Alfred Nobel. De gissade på spindelnät, fisknät, kabel, trådrulle...ja, ni förstår vad spännande. Dynamiten hade de inte en tanke på.

Nåja, jag behöver ju inte skriva ihjäl mig även om jag tycker det är fantastiskt roligt att blogga.
Jag skulle vilja lägga ut lite bilder på det som händer i klassrummet. Undrar vad ni tycker om det?
Jag skickar ut en lapp som ni kan fylla i om jag får eller inte får lägga ut på bloggen. Kommer nästa vecka då.

Nästa vecka är det också bad på onsdagen. KUL!

Tjing för den här gången!
/Ella

Inga kommentarer: