fredag 16 september 2016

Vecka 37 och 38

Veckan som gått har börjat med strålande solsken och avslutades med regn och rusk. Det är bara att konstatera att hösten är här. I veckan har vi fått spännande rapporter från älgskogen och många glada skratt tillsammans i klassrummet.

Jag tycker att jag börjar lära känna eleverna mer och mer för var dag som går och det är jättekul. Eleverna börjar lära känna mig mer också och samtalen och diskussionerna i klassrummet flyter på lättare. Det är spännande med nya bekantskaper.

Veckan avslutades med problemlösning i par och jag hade tänk bjuda eleverna på geléhallon efter att de löst ett problem med 66 geléhallon. Men...jag fick reda på att de tittat på Lilla Aktuellt, på torsdagen, där de pratat om löss och i och med det fått reda på att det används ett ämne från löss vid tillverkningen av dessa underbart goda hallon. Ja, ja...vi tar något annat nästa gång. Men visst ser den god ut...mums...

Vi ses!

/Eva-Lena

Ps. Kolla in länksidan ibland. Där lägger jag in lite nya matnyttiga länkar i olika ämnen. Ds

Inga kommentarer: