torsdag 25 februari 2016

Veckobrev v. 8 + 10 och Alpin- och längddag

Nu tar vi snart lov!

Imorgon är det sista dagen före lovet. Många har räknat ner dagarna fram tills nu och har längtat.
I veckan som gått har vi pratat om nätkränkningar. Vad du ska tänka på innan du lägger ut saker på nätet och vad du kan göra om du blivit utsatt av någon/några på nätet. Det var en intressant diskussion och eleverna ville att jag skulle lägga numret till BRIS på bloggen. Ni hittar det under "Bra länkar"-fliken. Även de sidor som vi haft som underlag för diskussion lägger jag till som länk.

Den här veckan har det också varit sista veckan med skridskor. Vecka 10 är det längdskidor på idrotten. Både måndag och onsdag åker eleverna skidor. Om ni vill veta hur länge de ska ha skidor på schemat så kan ni hitta det under "Schema"-fliken.

OBS!
Vi har bokat och planerat in en alpin- och längddag på Tandådalen Östra den 15 mars. Jag lägger info om det här nedan.
Jag skulle vilja att du som vårdnadshavare meddelar mig följande via mail (senast måndag den 7 mars). På lappen står att du ska lämna in en talong. Maila istället.
Ska eleven:

  • åka längd eller alpint?
  • låna utrustning?
  • ha matsäck från skolan?
  • låna liftkort?

Läxor v. 10
Torsdag - svenska

Framåtblick
V. 9 - sportlov
15/3 - Alpin- och/eller längddag(se ovan)
24/3 - ledig dag(skärtorsdag)
V. 13 - påsklov
12/4 - studiedag
26/4 - klassen ska på teater i Leksand(Glada Hudik)

/Ella





Inga kommentarer: