lördag 6 februari 2016

V. 5 och v. 6

Men vilken underbar onsdag jag hade tillsammans med klass 5 i veckan!!!

Under det klassråd vi hade på förmiddagen diskuterades det, resonerades det, argumenterades det och det fattades demokratiska beslut. Det var en fröjd att sitta längst bak i klassrummet och lyssna på eleverna åsikter och inte behöva styra samtalet utan eleverna styrde mötet själva med respekt för samtliga elevers åsikter och ibland motargument. Jättekul! Vilka femmor! Jag känner mig stolt.

Vi avslutade veckan med att fylla i skolinspektionens enkät och jag vill påminna er föräldrar att gå in och göra detsamma. Jag skickade information och lösenord på mailen tidigare. Det ska bli intressant att ta del av resultatet tycker jag. Enkäten är öppen fram till den 19 februari.

Nåja...veckans läxor och lite framåtblick.

Läxor
Torsdag - svenska(ordspråk) och engelska(glosor)
Fredag - matematik(längdtänk)

Framåtblick
V. 9 - sportlov
24/3 - ledig dag(skärtorsdag)
V. 13 - påsklov
12/4 - studiedag
26/4 - klassen ska på teater i Leksand(Glada Hudik)

V. 6 bjuder alltså inte på några planerade förändringar.

/Ella

Inga kommentarer: