lördag 21 november 2015

Vecka 47 och inför v. 48


Den här veckan har, liksom många andra, flugit iväg fort som vinden. Men den har bjudit mej på någonting extra. Under fredagens religionslektion såg alla på en kort film och myste med hemgjorda maränger. Därefter hände det som alla lärare går och drömmer om.
Vi har som mål i ämnet religion att kunna jämföra olika religioner och det gjorde vi verkligen. I stort sett alla resonerade, diskuterade, framförde åsikter och värderingar kring judendom, kristendom och islams grunder. Sedan ställer en av eleverna några frågor om judendomens väntande på Messias.
Det blev till en helt underbar diskussion eleverna emellan och gåshuden på mina armar var ett faktum. Underbart!!!

Nåja...nu vet jag inte helt hur jag ska ta mig vidare i texten...hmmm...
Nästa vecka går eleverna bara fyra dagar eftersom fredagen är en studiedag. Det innebär alltså att den matteläxa som brukar lämnas in på fredagar lämnas in till mig på torsdagen i läxfacket på katedern.

Läxor tills på torsdag
Matte - Tågresan
Svenska - ordspråk
Engelska - glosor (finns inlagda på glosor.eu sök efter didge)

Framåtblick
27/11 - studiedag
11/12 - Lucia kl. 8:00 (återkommer med mer info)
22/12 - sista dag innan jullov

/Ella

Inga kommentarer: