fredag 27 maj 2016

Veckobrev för v. 21, 22 och 23

Då var det dags att börja avrunda det här läsåret.
Det är inte riktigt slut ännu, men det närmar sig med stormsteg.

I veckan som gått har klass 5 bjudit oss på vernissage. Det var helt underbart fina saker som vi fick se. De är riktigt bra konstnärer!!! Det kändes lite lyxigt faktiskt, att få gå på vernissage mitt i veckan.
Kanske kan jag lägga ut lite bilder till er till veckan, men jag måste fråga eleverna först.
Veckan var annars lite kort eftersom hela fredagen försvann som studiedag. Det är annars en av höjdpunkterna i veckan då jag får tillfälle att träffa alla i hela klassen under lång tid. Men, men...det kommer en vecka till...

Nästa vecka inleds med ett efterlängtat besök på Ungärde. Vi kommer, som sagt, åka med ordinarie skolbuss till och från Ungärde och de som bor söderut kan kliva på och av längs vägen. Det är av största vikt att de elever som har busskort har med sig det och använder det till bussresandet. Jag och Karin Ö. har två busskort som är laddade så att det räcker till oss och till dem som inte har busskort vanligtvis. KOM IHÅG KORTET alltså!
Därefter rundar vi av veckans fyra resterande dagar med att göra klart, fylla i utvärderingar och annat småplock innan sommarlovet. Lite mys med fadderbarnen hinner vi också med.

Vecka 23 inleds med nationaldag. Sedan har vi en tisdag som faktiskt ser ut som vanligt.
Onsdagen är lite speciell eftersom vi har genrep, inför skolavslutningen, på förmiddagen. Annars ser det ut som vanligt.
Torsdagens förmiddag viger vi åt det årliga sommarkrysset där samtliga elever deltar i olika aktiviteter. Efter lunch kommer klasserna vara för sig fram till dagens slut. Vi i klass fem kommer vara i vårt klassrum och mysa lite.
Fredagen då...jaa, jag har sorg i hjärtat när jag tänker på att det är den sista dagen som klasslärare klass 5. Eleverna är redo för Ungärde, men är jag det??? Jo då, jag är redo att släppa eleverna, men det tar emot... Vi samlas iallafall i klassrummet på morgonen kl. 7:45 och myser ihop oss inför den stundande avslutningen på Olnispa kl. 10:00. Mer information om det kan ni se i det separata inlägget om skolavslutningen.

Vi ses och hörs!
Ella

Inga kommentarer: