fredag 24 april 2015

Veckobrev v. 18

Hejsan!!!

Jag sitter nu på min kammare och skriver lite till er over there...

Den här veckan har varit en bra vecka med många bra diskussioner i klassen.
Vi har bl a pratat om normer, kränkningar och diskriminering och det har varit stor delaktighet i dessa diskussioner ska ni tro.
Eleverna känner att de innerst inne vet vad som är rätt och fel i hur man talar och är mot varandra och det känns ju skönt att höra...men jag trodde inte något annat heller.
Ibland måste man bara stanna upp och förstå vad som gått fel för att kunna göra rätt nästa gång.
Jaaaa...diskussionerna kanske fortsätter hemma inte vet jag men intressant är det.

I nästa vecka, v. 18, är det ju en kortvecka. Eleverna har studiedag på torsdag och fredagen är ju en röd helgdag för alla. Det innebär att eleverna är lite långlediga...
Men...vi börjar som vanligt på måndag den 4 maj igen och då följer en hel vecka.

Jag ser fram emot en lugn helg och längtar efter nästa vecka!

Vi ses!

Ps Jag vill tacka i efterhand för det fina och MYCKET goda påskägget med fyllning! Ds

Läxor
Tisdag - engelska

Framåtblick
v.18 - utvecklingssamtalen börjar
30/4 - Studiedag
8/5 - SCB-enkät görs av eleverna i klass 4(se mail)
15/5 - Lovdag
18+19/5 - Studiedag
12/6 - Skolavslutning

Inga kommentarer: