onsdag 7 maj 2014

Extra tid

Idag har jag informerat klassen om att jag kommer att
finnas till hands i klassrummet på fredag mellan 12 och 14.
Detta för att de elever som själva vill, kan få fortsätta att
färdigställa sina Carl Larsson- målningar.

Klassen får ganska många lektionstillfällen under skoltid
för att göra sina målningar. Men dagarna och veckorna rusar
iväg. Och det vore sorgligt om någon är tvungen att hasta fram
för att hinna klart med det sista. Därför erbjuder jag eleverna
att få min hjälp även efter skoltid för att kunna arbeta
noggrant i ett behagligare tempo.


Jag vill att ni vet om detta, så att ni tillsammans med era barn
kan komma överens om, om det passar etc.
Det finns alltså inget krav alls på att någon stannar, och jag behöver
inte veta det i förväg.

/Marit




.

Inga kommentarer: